Sunday 11 November 2012

Insurans Hayat + Simpanan + Pendidikan


Insurans hayat, simpanan dan biasiswa pendidikan adalah satu keperluan sebagai langkah perlindungan untuk masa depan. Tahap kesedaran masyarakat masih kurang terhadap kepentingan pelan perlindungan.






Ibu bapa sepatutnya menyediakan pelan perlindungan, pendidikan anak2 se awal kelahirannya.

Prudential Assurance Malaysia Berhad [PAMB],adalah syarikat insurans yang pertama di Malaysia yang menawarkan Pelan perlindungan untuk janin [bayi dalam perut] se awal 18 minggu.
Pelan ini dilancarkan pada April 2010,
PRUmy Child adalah pelan inovatif menawarkan perlindungan lengkap bagi setiap peringkat kehidupan
sikecil termasuk sebelum kelahirannya.


PRUmy Child menawarkan perlindungan [dari segi kewangan] ketika awal kehamilan berbanding pelan konvasional yang lain yang tidak menawarkan sebarang Pelan untuk si kecil ini.


Kehamilan boleh mengakibatkan pelbagai risiko terhadap ibu dan bayi terutama apabila ramai wanita dewasa ini hamil lewat 30'an
Statistik menunjukkan, 1 daripada 2 wanita berisiko mengalami komplikasi


Oleh itu, Pelan perlindungan ini penting untuk ibu dan kandungan.

PRUmy Child membolehkan ibubapa memilih perlindungan tambahan sebelum anak dilahirkan sekaligus memberikan kandungan itu suatu yang istimewa baginya termasuk bila berlaku sesuatu yang tidakl di ingini.

Berbeza dengan pelan yang lain yang hanya boleh dimiliki selepas 2minggu kelahirannya dan mengecualikan mereka daripada menerima perlindungan untuk penyakit khusus mereka.

PruEssensial Child adalah rider/cabang/manfaat tambahan dalam PRUmy Child menawarkan perlindungan anak terhadap penyakit Khusus [Specific Illness] seperti leukemia atritist & epelepsi selain memilih manfaat tambahan untuk perubatan,elaun hospital,kemalagan  & Penyakit Kritikal [ Critical Illness].

PRUmy Child juga mempunyai fungsi tambahan  sebagai biasiswa dan tabung pendidikan anak seawal kelahirannya bagi menjamin masa depannya.
Dengan melampirkan PRUedusave / PRUedusaver kid,ibubapa boleh meraih pulangan yang lebih tinggi melalui siri Dana Unggul yang mematuhi syariah.
Ibubapa boleh memilih bayaran seawal 18 tahun untuk membiyai pendidikan anak2.

PRUmy Child turut memberikan perlindungan tambahan untuk ibu & bapa jika  mereka Hilang Upaya Menyeluruh dan Kekal [ TPD/total permanent Disable], Sakit Kritikal [ Critical Illness] dan kematian dan Prudential [PAMB] akan menyumbangkan [contribute] bayaran caruman sehingga anak berumur 25 tahun.


Manfaat ini akan membantu meringankan kos kehidupan dan ibubapa tidak lagi perlu memikirkan tentang simpanan,perlidungan dan biasiswa anak mereka.

Dengan serendah RM60 sebulan,ianya tidak membebankan.

Oleh itu, amat2 rugi bagi sesiapa yang melepaskan peluang ini.

No comments:

Post a Comment